Boutique Igelkottens webshop skickar endast varor inom Sverige och alla beställningar skickas med DHL. Normal utleverans från oss sker inom 1-6 arbetsdagar. Igelkotten står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet utan kostnad.

– Postpaket, 0 kr (Ink. returfraktsedel)

1. Postpaket – Hämta varorna på DHLs utlämningsställe

När du väljer Postpaket skickar vi din beställning till det utlämningsstället närmast din leveransadress. Avisering sker via sms (mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan). Om mobilnummer inte anges aviseras beställningen via brev. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om ditt sändnings kolli-ID, vilket ger dig möjlighet att spåra på DHLs hemsida. Giltig legitimation samt avin eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen.

Outlösta förändelser

Boutique Igelkotten debiterar 200 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 200 kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, dock ej eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpvillkoren §5 Ångerrätt / retur.

2. Hämta i butik

Om det passar dig är du välkommen att hämta ut din beställning direkt i Boutique Igelkottens butik i Norrköping helt utan extra kostnad.

Du som kund kan även handla med Face-to- Face via klarna direkt i butiken och har samma köp villkor som webbshop kunder.

Boutique Igelkotten

Nygatan 85

602 34 Norrköping

Sweden